Rybitzky Rybitzky
1157
BLOG

Polska w budowie, a Rybitzky w szpitalu

Rybitzky Rybitzky Polityka Obserwuj notkę 12

Wtorkowym rankiem zamiast pielęgniarek obudzili mnie robotnicy. Oczywiście, panowie nie zabrali się za podczepianie kroplówki i sprawdzanie, czy skorzystałem w nocy z donalda. Po prostu narobili za oknem gigantycznego hałasu (maszyny buczały potem zresztą nieustannie przez cały dzień).

Doczłapałem do okna i odkryłem, że w dole, wokół szpitala, trwają intensywne prace budowlane. Zdziwiony pomyślałem o tumaniących umysł środkach przeciwbólowych, które sprawiły, że przez kilka dni nie słyszałem huku. Ale przecież trafiłem tu w piątek po południu, a potem był długi weekend – pomyślałem – nikt nic nie budował.

Po weekendzie zaczęli jednak budować, i to ostro. Powiększania szpitala. To świetnie, że placówka będzie rozbudowana – może ktoś rzec. Owszem, ale co zresztą obiektu? Wnętrza i wyposażenie mojego szpitala pamiętają czasy wczesnego Gierka. Ze ścian sypie się nawet nie tynk, a kawałki betonu. I przy takim rozsypującym się gmachu powstaje nowa przybudówka.

Trudno znaleźć lepszą ilustrację dla popularnego ostatnio hasła "Polska w budowie". No, konkurencją może być jeszcze "autostrada" A18 pomiędzy Forst a Krzyżową. Droga ta jest autostradą tylko na jezdni wiodącej od autostrady A4 ku granicy Niemiec. Jechałem tą trasą, jest wspaniała.

Niestety, jechałem też tą trasą w drugą stronę – od Niemiec (warto zaznaczyć, że nasza A18 jest przedłużeniem niemieckiej A15, wiodącej wprost do Berlina i autobany A2). Ta jezdnia składa się z dziurawych betonowych płyt, po których trudno jechać nawet z prędkością 60-70 km/h. Przybysze z Niemiec i całej zachodniej Europy będą wpadać w te dziury jeszcze długo. Ewentualna budowę prawdziwej autostrady przewidywana jest gdzieś ok. 2020 lub 2025 roku.

Ze swojego szpitalnego okna nie widziałem żadnego polityka lansującego się na tle "unowocześnianego" szpitala. Nie wątpię jednak, że jakiś spryciarz wkrótce wybierze się tam z kamerzystą lub fotografem. Niech uważają na odpadający ze ściany beton.

Rybitzky
O mnie Rybitzky

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka