Rybitzky Rybitzky
2945
BLOG

Kiedy PiS wygra wybory...

Rybitzky Rybitzky Polityka Obserwuj notkę 26

Niesiołowski, Nowak, Nałęcz... Hm, samych na "N" mi przysłali? Zdegustowany przeglądam dalszy ciąg listy. Jest jeszcze parę innych znanych nazwisk, nie tylko "N" – ale brakuje mi takich na miarę moich aspiracji. Adiutant dostrzega moje niezadowolenie.

- Komendant Wszołek dostał Tuska! - warczę, rzucając papiery na biurko. - I Kwaśniewskiego! Komorowskiego pewnie też by dostał, gdyby tamten nie uciekł. A mi sam drugi garnitur. Wiedziałem, że Prezes woli jego teksty!

Widzę, że adiutant patrzy na mnie nieco przerażonym wzrokiem, więc oddycham głęboko, wygrzebuję się z fotela i podchodzę do lustra, wygładzając mundur. Brunatny uniform CBA jak zwykle leży idealnie. Strącam jeszcze tylko palcem kilka pyłków.

- Uff... Dobra, idziemy zobaczyć, co nam tam przysłali.

Więźniowie stoją w nierównym szeregu na zakurzonym dziedzińcu. Niesiołowskiego muszą przytrzymywać. Myślałem, że jako człowiek z doświadczeniem będzie się lepiej trzymać. No ale on przecież najlepiej wie, że jesteśmy gorsi niż komuniści.

Przyglądam się twarzom więźniów. Kogoś mi tu brakuje. Zaglądam do papierów. No jasne.

- A gdzie Palikot?

- Panie komendancie, melduję, że próba ucieczki – wyrasta przede mną salutujący strażnik.

- I dopiero teraz mi mówicie?

- Myślałem, że był pan komendant powiadomiony wcześniej o próbie ucieczki!

Hm, mogło mi umknąć pismo, ostatnio jest zarządzanych sporo prób ucieczki.

- No dobra. Zajmijmy się resztą. Na początek niech pobiegają parę kółek, najwolniejszy będzie siedział w celi z Biedroniem.

Więźniowie ruszają raźnym truchtem. Podążam za nimi wzrokiem. To w sumie niegłupi ludzie. Wiedzieli, co ich spotka. Mówili przecież, że będzie faszyzm i dyktatura. Nie rozumiem tylko, czemu od razu nie uciekli z kraju, kiedy 9 października poznali wynik wyborów...

Rybitzky
O mnie Rybitzky

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka